Pokaż nowe posty | Oznacz wszystkie jako przeczytane | Szukaj
Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pomoc do nauki geografii w gimnazjum
Autor Wiadomość
monos Offline
Nieobecny

Ilość postów: 2
Dołączył: Aug 2007
Reputacja: 0
Post: #1
Pomoc do nauki geografii w gimnazjum
Witam.
Zwracam się do Was o ocenę witrynki internetowej na której znajduje się 5 ćwiczeń dla uczniów gimnazjum. Wszelkie uwagi, szczególnie od nauczycieli, będą dla mnie cenne.
Dzięki
Adres stronki: http://www.geografiadlagimnazjum.republika.pl

Pozdrawiam, monos
08-08-2007 18:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
arrturro Offline
SM Don Arrturro
****

Ilość postów: 2 196
Dołączył: Feb 2006
Reputacja: 8
Post: #2
 
hmm...nie wiem, czy to wina mojego systemu, czy też jest tak u innych, ale w ogóle nie chcą otwierać mi się zdjęcia/aplikacje :? gdy wybiorę zadanie, to mam tylko nagłówek i pustą ramkę...

a co u Was ludziska?

http://centruminicjatyw.org
http://olimpiadageograficzna.edu.pl
08-08-2007 20:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
radkowy Offline
Student

Ilość postów: 248
Dołączył: Oct 2006
Reputacja: 0
Post: #3
 
Trzeba ściągnąć wtyczkę wink czytaj odpowiedni soft do otworzenia tegowoż zdjęcia Big Grin powinno Ci sie pokazać odnośnik
08-08-2007 20:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
luca Offline
Nie wiadomo za bardzo co tu robi...
****

Ilość postów: 2 070
Dołączył: Jul 2006
Reputacja: 5
Post: #4
 
a mi działa twisted .



[Obrazek: 17ac737c128460c1.gif]
08-08-2007 20:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
carenza Offline
nadużywająca diabła tasmańskiego

Ilość postów: 2 444
Dołączył: Sep 2005
Reputacja: 10
Post: #5
 
a mnie się wtyczka nie chce pobrać..

lol nihil novi.. etwas wieder kaput!

[Obrazek: wistpanomwj3.jpg]
"Cóż tam ten tłum dostrzega
Trwający w zachwyceniu
Coś mówi - spróbuj z nimi
Coś mówi - zostań w cieniu."
08-08-2007 21:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
monos Offline
Nieobecny

Ilość postów: 2
Dołączył: Aug 2007
Reputacja: 0
Post: #6
 
No dobra, ale ja prosiłam o parę słów oceny. Dwa zdania. To dla mnie ważne. Czekam na komentarze.

Pozdrawiam, monos
14-08-2007 22:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
arrturro Offline
SM Don Arrturro
****

Ilość postów: 2 196
Dołączył: Feb 2006
Reputacja: 8
Post: #7
 
juz biegnę z oceną! sorki, ale od razu nie chciało mi się pobrać, a później nie miałem czasu zajrzeć :roll:

a więc: ćwiczenia są całkiem pomysłowe, bardzo fajne połączenie metod interaktywnych ze zdobywaniem wiedzy...jak dla mnie tylko nie pasuje krówka krzycząca "hurra!" [może lepiej wstawić gadający globus? Wink, ja jak słyszałem ten dźwięk hurra, to musiałem wyłączyć głośniki... :? ] - i wydaje mi się, że dzieciaki w pierwszej klasie gimnazjum też nie są już zainteresowane krówkami, kaczuszkami etc. [prędzej chyba pokemony by zachęciły Tongue] dobrze, że np. masz już zaktualizowane informacje na temat planet (tzn. że jest ich osiem, a nie dziewięć)...ale mimo wszystko wydaje mi się, że forma prezentacji trochę odbiega od poziomu merytorycznego ćwiczeń (o ile ten ostatni jest naprawdę niezły, o tyle otoczka wydaje mi się być zbyt dziecinną)...

w sumie nie jestem nauczycielem geografii, ale prowadziłem [i zapewne prowadzić będę] zajęcia koła geograficznego w gimnazjum i pozwolę sobie ocenić stronkę: w skali od 1 do 5 daję mocne 4.

http://centruminicjatyw.org
http://olimpiadageograficzna.edu.pl
14-08-2007 22:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
arrturro Offline
SM Don Arrturro
****

Ilość postów: 2 196
Dołączył: Feb 2006
Reputacja: 8
Post: #8
 
jeszcze kilka uwag po konsultacji z @carenzą:
1) jaką datę należy wpisać w drugim pytaniu quizu? jakby nie patrzeć to prawidłową odpowiedzią jest 22 grudnia i zima, ale żadna z opcji nie jest zatwierdzana (próbowaliśmy 22 XII, 22.12 etc.)...więc: albo należy dopuścić różnorodność form odpowiedzi, albo poprawić ją na właściwą [bo nie wiem jaka jest przyczyna całej opisanej powyżej sytuacji]
2) pytanie o liczbę wulkanów czynnych jest trochę kontrowersyjne...z tego, co się orientuję, to jest wiele różnych danych, które podają różne liczby...sugerowałbym wykasowanie tego pytania...[sam nie jestem w stanie stwierdzić ile ich jest]

http://centruminicjatyw.org
http://olimpiadageograficzna.edu.pl
15-08-2007 22:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
carenza Offline
nadużywająca diabła tasmańskiego

Ilość postów: 2 444
Dołączył: Sep 2005
Reputacja: 10
Post: #9
 
Czas na moją ocenę.

Zacznę od dostępności
Parę dni temu oglądałam stronę korzystając z łącza za pomocą telefonu komórkowego. WWW ładowała się bardzo wolno, co może zniechęcić wiele osób do wykonania tych ćwiczeń ze wzg. na zbyt długi czas oczekiwania. Zasadniczym problemem jest konieczność ściągnięcia wtyczki (z tym również przy słabej prędkości połączenia jest pewien problem, dlatego dogłębnie zaczęłam oglądać stronę dzisiaj na normalnym łączu.

Ogólny wygląd strony: tutaj moim zdaniem należą się największe gratulacje. Wydaje mi się, że jest to pierwsza próba udostępnienia ćwiczeń w Internecie w takiej interaktywnej formie, a nie jak zazwyczaj spotykamy - sama szara i nudna treść zadania. Coś tu trzeba oglądnąć, przenieść, uzupełnić, itp. Jest to bardzo atrakcyjne i zachęcające.
Mniej zachęcające są same szczegóły. Kaczki, może ostatnio modne pasowałyby bardziej do poziomu szkoła podstawowa. Najbardziej odpowiedni ze wszystkich zadań wydał mi się skaczący gostek z quizu, taki najbardziej alternatywny. Muzyka.. pełna zgoda z @arrturro, okropna.. można zastąpić ją zwykłymi brawami, albo zrezygnować z niej w ogóle. Wiele użytkowników komputerów nie korzysta z głośników, więc pewnie może jej nawet nie zauważyć.. Na stronie głównej w tle mamy planety, bardzo dobrze dopasowany deseń, ładne ciemne tło pod jasne napisy, jednak po prawej stronie (dlatego, że mam panoramiczny monitor i wysoką rozdzielczość?) zaczyna mi się to samo tło po raz drugi. Zakładam, że nie był to zabieg celowy, bo ucięta w połowie kula ziemska nie wygląda zbyt estetycznie. Jest to jednak już uwaga bardziej techniczna, niż merytoryczna.

1. Strefy klimatyczne  sympatyczne zadanie, utrwalające wiedzę z klimatologii, ale po włączeniu nie wiadomo właściwie co trzeba zrobić, jaki klimat wpisać? Jest przecież wiele różnych podziałów, nazw. Zadanie wyjaśnia dopiero kliknięcie na pomoc, jednak treść polecenia powinna się znaleźć poza nią..

2. Współrzędne geograficzne  cenne zadanie, gdyż można szybko przypomnieć sobie na czym to polega. Jednak bardziej dociekliwym i bystrym gimnazjalistom może nie wystarczyć. Sugerowałabym pewną rotację odpowiedzi ponieważ te poprawne są zawsze koło półkuli, na której punkt jest poszukiwany..

3. Układ słoneczny  nie podoba mi się. Wydaje mi się, że większość uczniów kolejność planet potrafi wyrecytować już w szkole podstawowej, przez co zadanie jest zbyt proste. Luki można uzupełnić automatycznie nie korzystając z podpowiedzi w chmurkach. A szkoda, bo informacje tam zawarte można o wiele efektywniej wykorzystać po przebudowaniu ćwiczenia. Wystarczyło by odwrócić sytuację. Samą treść z chmurki podpisać nazwą planety i dopiero potem jeszcze ew. dostawowo ustawić w kolejności..

4. Skały  jestem zaskoczona. Nigdy nie widziałam tak fajnego ćwiczenia z geologii! Powiem, że jest raczej trudne, jak dla uczniów gimnazjum, ale zrobione mistrzowsko. W podręcznikach nigdy nie ma fotografii skał, więc ich zobaczenie tutaj jest bardzo cennym doświadczeniem. Zadanie sprawdza właściwie całą podstawowa wiedzę na ten temat. Jedyny mankament  miniaturki które trzeba przenieść są małe i trudno dostrzegalne& podsumowując, najlepsze zadanie z całej piątki.

5. Quiz.
Pytanie 1: bardzo dobre, popularne, oklepane, ale i cenne merytorycznie: często spotykane nawet na maturze!
Pytanie2: nie zrozumiałe dopytywanie o porę roku. Brakuje aneksu jaka pora roku jest teraz w Warszawie/na półkuli północnej, ponieważ na rysunku mamy zarówno przesilenie zimowe, jak i letnie  zależy na jakiej półkuli. Jest to często spotykana nieścisłość na którą zwracają na lekcjach profesorowie.. Samo pytanie o datę jest również dość orientacyjne, ponieważ jest to raz 22 a innym razem 21 grudnia (na Wiki mamy dokładne dane co do godziny). Nie wiadomo też w jakim formacie wpisywać ta datę, żeby system uznał ją za poprawną. Jak wspomniał @arrturro, wpisywaliśmy na różne sposoby: po arabsku, rzymsku, uwzględniając dzień 21 (choć może to być uznane za czepianie się..). Proponuję tutaj nie tyle akceptowanie różnych odpowiedzi, co zastosowanie pola wyboru.
Pytanie3: waży temat, dość proste ze względu na ograniczenie odpowiedzi do wyboru 1 z 3. Można tutaj zrobić dopasowywanie  co podniesie poziom merytoryczny.
Pytanie4: bez zastrzeżeń. Sympatyczne.
Pytanie5: Dobre, chociaż dość proste. To chyba materiał z podstawówki? Warto rozwiązać dla powtórki.
Pytanie6: Pierwsza luka: odpowiedzią powinna być magma, jednak czy komputer nie uznaje odpowiedzi lawa? Nie mogę tego ocenić, ponieważ system nie podaje jednostkowych odpowiedzi.. Lawa powstaje dopiero po wypłynięciu  jest to również częsty błąd. Warto aby ćwiczenie to uwzględniało. Luka 2: jak wspomniał @arrturro w poście powyżej. Luka 3: ma być pierścień, pierścień ognisty? z dużej, małej litery? Nazwa rzadko spotykana w podręcznikach, z własnych obserwacji zauważyłam, że chętnie używają jej studenci i młodzi nauczyciele.. Luka 4: bardzo dobra.
Pytanie7: bardzo dobre, odpowiedni poziom dla Gim.
Pytanie8: proste, ale nie muszą być przecież same trudne, bo się ludzie zniechęcą. W razie Ew. zmian pozostawiłabym je.
Zachęcam tutaj również do umieszczenia poprawnych odpowiedzi, żeby każdy mógł szybko sprawdzić co wpisuje źle. Mankamentem jest również brak powrotu do poprzedniego pytania - przy próbach wpisania różnych odpowiedzi w zad. 2. musiałam 'przechodzić' kilka razy ten sam test i czekać na jego ponowne załadowanie. tutaj czas zwłoki jest za długi, nawet przy szybkim łączu i właściwie nie wiadomo, czy trzeba na coś kliknąć? na start? chmurkę? ludzika? brak wyraźnej reakcji ze strony quizy, ze dostał ode mnie jakąś komendę - jeśli się tak mogę wyrazić.
6. Autor  sympatycznie poznać autora. Dobrze, że jest podany namiar.

Dodam, że przeglądając całą stronę wielokrotnie zawiesiła mi się przeglądarka, co z powodowało jej zamknięcie.(uratowało mnie przywróć sesję). Inni też tak mają?

Liczę, że te drobne uwagi pomogą w udoskonaleniu tego co już do tej pory powstało oraz zachęcą do dalszego 'tworzenia'. Big Grin

[Obrazek: wistpanomwj3.jpg]
"Cóż tam ten tłum dostrzega
Trwający w zachwyceniu
Coś mówi - spróbuj z nimi
Coś mówi - zostań w cieniu."
15-08-2007 23:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
arrturro Offline
SM Don Arrturro
****

Ilość postów: 2 196
Dołączył: Feb 2006
Reputacja: 8
Post: #10
 
uff...to ja już nie mam chyba nic do dodania...poza tym, że zgodzę się raz jeszcze z minusem, jakim jest długie oczekiwanie na załadowanie się ćwiczeń - może skutecznie zniechęcić co po niektórych...

http://centruminicjatyw.org
http://olimpiadageograficzna.edu.pl
15-08-2007 23:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
carenza Offline
nadużywająca diabła tasmańskiego

Ilość postów: 2 444
Dołączył: Sep 2005
Reputacja: 10
Post: #11
 
Odnośnie zniechęcenia raz jeszcze.
Kiedy byłam w wieku 'gimnazjalisty' nigdy nie przyszłoby mi do głowy dobrowolne robienie dodatkowych ćwiczeń (nie mam tu na myśli geo, ale ogólnie wszystkie przedmioty). Wiadomo, że program jest tak przeładowany, że ciężko wymagać od przeciętnego ucznia wszelkich dodatkowych, dobrowolnych poszukiwań zadań takich jak. Na stronę trafią tylko szczególnie zainteresowane osoby.
Dlatego myślę, że takie zadania powinny być na zdecydowanie wyższym poziomie, bo rozwiązywać je będą w 99% osoby chcące poszerzać swoją wiedzę w tym kierunku i oczekujące 'czegoś' wink

Wiem, że to forum odwiedzają też gimnazjaliści. Ich własna ocena trudności oraz opisanie własnych oczekiwań - jakie zadania ich interesują, jak szczegółowo sprawdzające wiedzę, będą tu najodpowiedniejszym miernikiem.

[Obrazek: wistpanomwj3.jpg]
"Cóż tam ten tłum dostrzega
Trwający w zachwyceniu
Coś mówi - spróbuj z nimi
Coś mówi - zostań w cieniu."
16-08-2007 00:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
matek19 Offline
Przedszkolak

Ilość postów: 13
Dołączył: Nov 2007
Reputacja: 0
Post: #12
 
Całkiem wporządku można sobie poćwiczyć Smile

Pozdrawiam, matek19
18-11-2007 18:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Zacytuj ten post w odpowiedzi
Odpowiedz 

Otrzymałeś odpowiedź na swoje pytanie? Nie zapomnij podziękować :). Wystaw ocenę w gwiazdkach!


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  GIMNAZJUM - Geografia theqatrick 5 5 561 21-09-2016 12:23
Ostatni post: wetum
Shy Zostań Geomistrzem, czyli najlepsza aplikacja do nauki mapy świata alicja655 4 5 944 21-03-2016 02:04
Ostatni post: darecki312
  Fajna stronka do nauki mapy Europy blasfemia 25 23 882 12-10-2015 12:00
Ostatni post: badgalniri

Skocz do: